03.12.2010

Sallan verkkokauppa herättänyt suurta kiinnostusta

Salla julkaisi marraskuun alussa ensimmäisenä matkailukeskuksena Suomessa matkailuyritysten yhtenäisen varausjärjestelmän sekä Erämaa- verkkokaupan, josta asiakas voi ostaa niin majoituksen, ohjelmapalvelut kuin muutkin Sallan tuotteet ja palvelut. Kyseessä on täysin uudenlainen toimintamalli, jota on rakennettu ja pilotoitu Sallassa yhdessä Travius -varausjärjestelmän kehittäjän Codegem Oy:n ja matkailuyritysten kanssa. Toimintamalli on saanut ansaitsemaansa kiinnostusta ja huomiota osakseen niin muiden matkailukeskusten kuin asiakkaidenkin taholta.

 

“Ensimmäiset tilaukset verkkokaupan kautta vastaanotettiin heti avaamispäivän jälkeisellä viikolla ja tilauksia on saapunut jo Ranskasta asti”, kertoo Sallan matkailukoordinaattori Paula Aspholm-Heimonen. Alueellinen toimintamalli on herättänyt paljon kiinnostusta myös muiden sähköista kaupankäyntiä kehittävien matkailukeskusten ja yritysten taholta. Sallan matkailuyritysten ja Codegem oy: n yhteistyössä Erämaasta Verkkoon- hankkeessa kehittämän toimintamallin etuna on sen kustannustehokkuus, monipuolisuus ja alueellinen yhdenmukaisuus, joka vie yritysten välisen yhteistyön uuteen aikakauteen.

 

Yhä useampi matkailija varaa lomansa internetin kautta. Sallassa kehitetyn toimintamallin tavoitteena on paitsi vastata tähän kysyntään myös palvella asiakkaita vielä entistä paremmin. Toimintamallin kehittämisen lähtökohtana oli, että saman varausjärjestelmän on palveltava koko yrityksen toimintaa ja sen on oltava kustannusrakenteeltaan sellainen, että se mahdollistaa erikokoisten yritysten tuotteiden tasapuolisen myynnin. Codegem oy:n Travius- varausjärjestelmässä ja verkkokaupassa kaikki tuotteet ovat tasapuolisesti esillä ja asiakas pystyy valitsemaan tuotteista haluamansa lomakokonaisuuden.

 

Sallan verkkokaupasta voi ostaa jo tällä hetkellä monipuolisesti majoitusta, ohjelmapalveluita, hissilippuja ja esimerkiksi Salla- vaatemalliston tuotteita. Tavoitteena on vielä laajentaa tuotevalikoimaa talven aikana. Yhteinen alueellinen varausjärjestelmä tarjoaa myös muita mahdollisuuksia palveluiden kehittämiseen. Täysin uudenlaisen palvelukonseptin avulla asiakas voi tulevaisuudessa Sallan matkailukeskuksen yhtenäisen varausjärjestelmän avulla reaaliaikaisesti varata ja maksaa eri yrityksien palveluita riippumatta siitä, minkä yrityksen asiakaspalvelutiskillä hän sattuu olemaan.

« Takaisin



Facebook Twitter
9/12

Matka vanhaan Sallaan

1990-luvun alkupuolella kävi Sallan linja-autoasemalla kova kuhina. Napapiirin Retkeilyn järjestämälle matkalle oli lähdössä suuri joukko ihmisiä, joiden määränpäänä oli rajantakaiset kotiseudut. Monelle se oli ensimmäinen ulkomaanmatka, vaikka se tehtiinkin omalle syntymäpaikalle....